Regulamin

SPIS TREŚCI

§1. Postanowienia ogólne i definicje
§2. Usługi elektroniczne
    Konto Klienta
    Formularz zamówienia
    Formularz wyceny
    Newsletter
    Wymagania techniczne
    Reklamacje usług elektronicznych
    Odpowiedzialność Sprzedawcy
§3. Zasady składania zamówień i zawierania umów sprzedaży
    Dostępność produktów
    Produkty personalizowane i wizualizacja
    Potwierdzenie i przyjęcie zamówienia
    Terminy realizacji
§4. Ceny, fakturowanie i płatności
    Ceny produktów
    Faktury i dokumenty sprzedaży
    Terminy płatności
    Formy płatności
§5. Dostawa i odbiór
§6. Reklamacje (towarowe)
    Zgłoszenie reklamacji
    Obowiązki Klienta przy odbiorze
    Terminy zgłaszania wad
    Odpowiedzialność i tolerancje produkcyjne
    Rozpatrzenie reklamacji
    Dodatkowe prawa konsumentów
§7. Prawo odstąpienia od umowy (konsumenci i przedsiębiorcy uprzywilejowani)
§8. Dane osobowe i polityka prywatności
    Pliki cookies i technologie śledzące
§9. Postanowienia dotyczące Klientów B2B
§10. Postanowienia końcowe

§1. Postanowienia ogólne i definicje

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem businessgifts.pl, prowadzonego przez:
    Rokka spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (03-138), ul. Strumykowa 40A lok. 81,
    wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez
    Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
    pod numerem KRS 0000522670, NIP 7010438055, REGON 147401110,
    zwaną dalej Sprzedawcą.
    Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest pod numerem telefonu +48 (22) 486 35 00 oraz adresem e-mail: biuro[małpa]businessgifts.pl
    Godziny pracy biura obsługi: poniedziałek–piątek, 9:00–17:00 (CET/CEST – czas obowiązujący w Polsce), z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Sprzedawca prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Sklepu Internetowego BusinessGifts.pl w modelu B2B (na rzecz przedsiębiorców), a także B2C (na rzecz konsumentów).
    Oferta obejmuje w szczególności artykuły reklamowe i promocyjne – zarówno produkty standardowe, jak i produkty personalizowane, wykonywane zgodnie z indywidualnymi wytycznymi Klienta (np. z nadrukiem logo, grawerem lub haftem).
  3. Regulamin ma charakter informacyjny w zakresie obowiązków Sprzedawcy oraz stanowi wzorzec umowy w rozumieniu art. 384 Kodeksu cywilnego.
    Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać praw Konsumentów, które przysługują im na mocy przepisów bezwzględnie obowiązujących, w tym ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z przepisami prawa – zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązujące.
  4. Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
    1. Sprzedawca – Rokka spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (03-138), ul. Strumykowa 40A lok. 81,
      wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez
      Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
      pod numerem KRS 0000522670, NIP 7010438055, REGON 147401110, prowadząca sprzedaż za pośrednictwem Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem businessgifts.pl;
    2. Sklep Internetowy / Sklep – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem businessgifts.pl, umożliwiający składanie Zamówień na Produkty;
    3. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową, w tym także spółki prawa handlowego oraz inne podmioty dokonujące zakupów w celach związanych z działalnością gospodarczą lub zawodową (Klienci B2B).
    4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
    5. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu lub zawiera Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą;
      w tym:
      • konsumentów,
      • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (JDG),
      • przedsiębiorców (Klientów B2B) dokonujących zakupu w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową.
    6. Produkt – rzecz ruchoma oferowana przez Sprzedawcę w Sklepie, w tym zarówno produkty standardowe, jak i Produkty personalizowane, przygotowywane zgodnie z wytycznymi Klienta;
    7. Produkt personalizowany – Produkt wykonany według indywidualnej specyfikacji Klienta, w szczególności z nadrukiem, grawerem, haftem, w specjalnym kształcie na zamówienie(w tym ze specjalnymi funkcjami) lub innym oznaczeniem graficznym, którego wykonanie wymaga akceptacji Wizualizacji;
    8. Wizualizacja – projekt Produktu personalizowanego przygotowany przez Sprzedawcę na podstawie materiałów i wytycznych Klienta, przedstawiający sposób wykonania oznakowania lub innych elementów personalizacji.
      Wizualizacja może mieć formę pliku elektronicznego (np. PDF, JPG) lub dokumentu papierowego zawierającego projekt graficzny.
      Akceptacja Wizualizacji przez Klienta, w formie elektronicznej (np. e-mail) lub pisemnej (np. podpis na dokumencie), jest wymagana przed rozpoczęciem produkcji;
    9. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu lub drogą elektroniczną, zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą;
    10. Umowa sprzedaży / Umowa – umowa sprzedaży Produktu zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem na odległość, za pośrednictwem Sklepu;
    11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia poprzez dodanie Produktów do koszyka oraz określenie warunków dostawy i płatności;
    12. Konto – usługa elektroniczna oznaczona indywidualnym loginem i hasłem Klienta, umożliwiająca m.in. śledzenie statusu Zamówienia i historii zakupów;
    13. Newsletter – usługa elektroniczna polegająca na przesyłaniu drogą e-mail informacji o nowościach, promocjach i ofertach Sprzedawcy (obecnie nieaktywna, może zostać uruchomiona w przyszłości);
    14. Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  5. Złożenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią niniejszego Regulaminu i jego akceptacją, w zakresie obowiązującym w dniu złożenia Zamówienia

§2. Usługi elektroniczne

  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów za pośrednictwem Sklepu usługi drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    Zakres usług elektronicznych obejmuje w szczególności:
    1. prowadzenie Konta Klienta,
    2. udostępnienie Formularza zamówienia,
    3. udostępnienie Formularza wyceny,
    4. możliwość zapisu do Newslettera (usługa planowana do uruchomienia w przyszłości).

Konto Klienta

  1. Utworzenie i korzystanie z Konta jest dobrowolne i bezpłatne. Konto zakłada się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego w Sklepie oraz akceptację Regulaminu.
    Po przesłaniu formularza rejestracyjnego Sprzedawca przesyła na podany adres e-mail potwierdzenie rejestracji – z tą chwilą dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta.
  2. Korzystanie z Konta umożliwia m.in. podgląd historii zamówień, danych Klienta, statusu bieżących zamówień oraz szybsze składanie kolejnych zamówień.
  3. Klient może w każdej chwili usunąć Konto poprzez wysłanie żądania e-mail na adres biuro[małpa]businessgifts.pl lub samodzielnie w ustawieniach konta.
    Usunięcie Konta nie wpływa na ważność wcześniej zawartych umów sprzedaży.

Formularz zamówienia

  1. Formularz zamówienia umożliwia Klientowi złożenie zamówienia na Produkty oferowane w Sklepie, w szczególności poprzez:
    • dodanie Produktów do koszyka,
    • wybór parametrów Produktu (ilość, wariant, nadruk),
    • wybór sposobu dostawy i płatności.
  2. Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, o czym Klient zostaje poinformowany drogą elektroniczną.

Formularz wyceny

  1. Formularz wyceny jest usługą elektroniczną umożliwiającą Klientowi przesłanie zapytania o ofertę, w szczególności dla Produktów personalizowanych lub większych ilości.
    Złożenie zapytania za pośrednictwem formularza wyceny nie stanowi złożenia zamówienia ani zawarcia umowy, lecz jedynie prośbę o przedstawienie oferty handlowej.
  2. Sprzedawca przekazuje odpowiedź na zapytanie wyceny drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta lub w inny uzgodniony sposób.
    Warunki handlowe przedstawione w ofercie mają charakter informacyjny i wiążą Sprzedawcę dopiero po ich pisemnym lub e-mailowym potwierdzeniu przez obie strony.

Newsletter

  1. Klient może dobrowolnie zapisać się do Newslettera, podając adres e-mail w odpowiednim formularzu i akceptując przesyłanie informacji handlowych.
    Klient może w każdej chwili zrezygnować z Newslettera poprzez kliknięcie linku rezygnacji znajdującego się w stopce każdej wiadomości lub wysyłając e-mail na adres: biuro[małpa]businessgifts.pl.

Wymagania techniczne

  1. Do prawidłowego korzystania ze Sklepu i usług elektronicznych niezbędne jest:
  2. urządzenie z dostępem do Internetu,
  3. aktywne połączenie szyfrowane HTTPS,
  4. aktualna wersja przeglądarki internetowej (np. Chrome, Edge, Safari, Firefox),
  5. aktywny adres e-mail,
  6. włączona obsługa plików „cookies” i JavaScript.
  7. Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożeń, mające na celu ochronę transmisji danych oraz zapewnienie bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu.

Reklamacje usług elektronicznych

  1. Klient może składać reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu lub usług elektronicznych (np. Konto, Formularz, Newsletter) drogą elektroniczną na adres: biuro[małpa]businessgifts.pl.
    W zgłoszeniu należy wskazać: imię i nazwisko (lub nazwę firmy), adres e-mail, opis problemu oraz ewentualne zrzuty ekranu.
    Sprzedawca rozpatruje reklamację nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

Odpowiedzialność Sprzedawcy

  1. Sprzedawca dokłada należytej staranności, aby Sklep i wszystkie usługi elektroniczne działały w sposób ciągły i bez zakłóceń.
    Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności za:
  2. przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane koniecznością konserwacji, modernizacji lub awarii niezależnych od Sprzedawcy,
  3. zakłócenia w działaniu systemu teleinformatycznego lub sieci, leżące po stronie operatorów zewnętrznych,
  4. problemy techniczne po stronie urządzenia lub oprogramowania Klienta,
  5. utratę danych spowodowaną działaniem siły wyższej lub osób trzecich.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego wstrzymania działania Sklepu z przyczyn technicznych lub organizacyjnych, informując o tym Klientów z odpowiednim wyprzedzeniem, o ile to możliwe.

§3. Zasady składania zamówień i zawierania umów sprzedaży

  1. Informacje o Produktach prezentowane w Sklepie, w tym opisy, zdjęcia, wizualizacje i ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
    Zawarcie umowy sprzedaży następuje po wyraźnym potwierdzeniu przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji.
  2. Zamówienie można złożyć:
    1. za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie Sklepu,
    2. poprzez formularz wyceny,
    3. drogą elektroniczną (e-mail),
    4. telefonicznie, po wcześniejszym kontakcie z przedstawicielem Sprzedawcy.
  3. Warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe jego wypełnienie, akceptacja Regulaminu, wskazanie niezbędnych danych (w tym NIP – w przypadku przedsiębiorców) oraz dokonanie płatności, chyba że strony uzgodniły inaczej.

Dostępność produktów

  1. Pomimo dołożenia przez Sprzedawcę należytej staranności w aktualizowaniu stanów magazynowych, dostępność Produktów prezentowanych w Sklepie jest zmienna i może ulegać zmianie w krótkich odstępach czasu.
    W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia w całości z powodu niedostępności części Produktów, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta i zaproponuje:
    1. realizację zamówienia częściowego (dostępnej części),
    2. wydłużenie terminu realizacji, lub
    3. anulowanie zamówienia w całości.
  2. W przypadku, gdy Klient zdecyduje się na realizację części zamówienia, Sprzedawca zwróci Klientowi kwotę odpowiadającą wartości niezrealizowanej części zamówienia w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia poinformowania o wyborze tej opcji.
    Zwrot środków następuje tą samą metodą płatności, jakiej użył Klient, chyba że strony uzgodnią inaczej.

Produkty personalizowane i wizualizacja

  1. W przypadku zamówienia Produktów personalizowanych, Klient jest zobowiązany do przekazania materiałów niezbędnych do wykonania personalizacji (np. plików graficznych, tekstów, kolorystyki, techniki znakowania).
  2. Po otrzymaniu wymaganych materiałów Sprzedawca przygotowuje i przekazuje Klientowi do akceptacji wizualizację lub dokument zawierający projekt Produktu.
    Akceptacja wizualizacji (w formie elektronicznej lub pisemnej) jest warunkiem rozpoczęcia realizacji zamówienia.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia personalizowanego w przypadku, gdy:
    1. dostarczone materiały graficzne są niezgodne z wymogami technicznymi,
    2. wybrana technika znakowania nie pozwala na poprawne wykonanie nadruku,
    3. projekt zawiera treści sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszające prawa osób trzecich.
  4. W przypadku, gdy ze względów technicznych lub jakościowych wykonanie Produktu zgodnie z przekazanym projektem nie jest możliwe, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta przed przyjęciem zamówienia do realizacji i zaproponuje alternatywne rozwiązanie (np. zmianę technologii, koloru lub formatu).
  5. Brak akceptacji przez Klienta zaproponowanych zmian oznacza rezygnację z zamówienia, a dokonane płatności zostaną zwrócone w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia poinformowania o rezygnacji.
  6. Zwrot środków następuje tą samą metodą płatności, jakiej użył Klient, chyba że strony uzgodnią inaczej.

Potwierdzenie i przyjęcie zamówienia

  1. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje automatyczne potwierdzenie jego przyjęcia (na adres e-mail wskazany w formularzu).
    Ostateczne przyjęcie zamówienia do realizacji następuje dopiero po jego weryfikacji przez Sprzedawcę i potwierdzeniu dostępności Produktu oraz możliwości technicznych wykonania personalizacji.
  2. W przypadku zamówień wymagających faktury proforma, realizacja rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności lub – w przypadku indywidualnych uzgodnień – po pisemnym potwierdzeniu przez Sprzedawcę.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w szczególności, gdy:
  4. Produkt jest niedostępny,
  5. Klient nie dostarczy w terminie wymaganych materiałów lub nie zaakceptuje wizualizacji,
  6. zamówienie zostało złożone w wyniku oczywistego błędu informatycznego (np. błędna cena),
  7. treść grafiki lub zamówienia jest sprzeczna z prawem lub narusza dobra osób trzecich.

Terminy realizacji

  1. Orientacyjne terminy realizacji poszczególnych Produktów są wskazywane na stronach Sklepu lub w ofercie.
  2. Ostateczny termin realizacji jest każdorazowo potwierdzany indywidualnie drogą elektroniczną.

§4. Ceny, fakturowanie i płatności

Ceny produktów

  1. Wszystkie ceny Produktów prezentowane w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i domyślnie podawane jako ceny netto (bez podatku VAT).
    Wysokość obowiązującego podatku VAT (stawka i kwota) jest każdorazowo wskazywana przy Produkcie oraz w podsumowaniu Zamówienia.
    Klient ma możliwość w każdej chwili przełączyć sposób wyświetlania cen pomiędzy trybem netto a brutto, korzystając z funkcji dostępnej w interfejsie Sklepu.
  2. Informacja o tym, czy aktualnie prezentowana cena jest ceną netto czy brutto, jest zawsze widoczna przy każdym Produkcie oraz w podsumowaniu Zamówienia.
  3. Ceny podane w Sklepie nie obejmują kosztów dostawy, które są każdorazowo wskazywane odrębnie przed złożeniem Zamówienia.
    W podsumowaniu Zamówienia prezentowana jest łączna kwota do zapłaty obejmująca cenę Produktów powiększoną o należny podatek VAT oraz koszty dostawy.
    Ostateczna kwota brutto jest każdorazowo podawana przed złożeniem Zamówienia i stanowi wartość płatności należnej Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów prezentowanych w Sklepie, przy czym zmiana ta nie dotyczy zamówień już potwierdzonych przez Sprzedawcę.
    W przypadku oczywistych błędów cenowych (np. spowodowanych błędem systemowym) Sprzedawca poinformuje o tym Klienta i zaproponuje realizację Zamówienia na prawidłowych warunkach lub jego anulowanie.
  5. W drodze indywidualnych ustaleń z Klientem, Sprzedawca może wyrazić zgodę na rozliczenie w walucie obcej (EUR lub USD).
    Kurs przeliczenia oraz warunki płatności są każdorazowo określane indywidualnie w ofercie, potwierdzeniu Zamówienia lub na fakturze.

Faktury i dokumenty sprzedaży

  1. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT w formie elektronicznej, wysyłana na adres e-mail Klienta wskazany przy składaniu Zamówienia.
    Klient akceptuje otrzymywanie faktur w formie elektronicznej w rozumieniu art. 106n ustawy o podatku od towarów i usług (ustawa o VAT).
  2. W przypadku zamówień opłacanych z góry Sprzedawca może wystawić fakturę proforma.
    Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy lub – w przypadku ustalonego terminu odroczonego – po potwierdzeniu realizacji Zamówienia.
  3. Wystawienie faktury VAT na rzecz podatnika podatku VAT (lub podatku od wartości dodanej) jest możliwe wyłącznie w przypadku, gdy Klient podał numer NIP przy składaniu Zamówienia.

Terminy płatności

  1. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym Sprzedawca, po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia, wystawia fakturę proforma stanowiącą podstawę do dokonania płatności. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu pełnej kwoty należności na rachunku bankowym Sprzedawcy, chyba że strony ustaliły inny sposób rozliczenia (np. termin odroczony). Klient jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia wystawienia faktury proforma, chyba że ustalono inaczej. Brak płatności w tym terminie jest równoznaczny z rezygnacją z Zamówienia i skutkuje jego anulowaniem.
  2. W przypadku przyznania Klientowi odroczonego terminu płatności (na podstawie indywidualnych ustaleń lub stałej współpracy B2B), termin zapłaty zostanie określony na fakturze VAT.
    W razie opóźnienia w płatności Sprzedawca ma prawo naliczyć odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych, zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych.
  3. W przypadku zwrotu płatności (np. w wyniku anulowania części zamówienia, rezygnacji lub błędu technicznego), Sprzedawca dokonuje zwrotu należności w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia powstania obowiązku zwrotu.
    Zwrot środków następuje tą samą metodą płatności, jakiej użył Klient, chyba że strony uzgodnią inaczej.

Formy płatności

  1. Aktualnie Sprzedawca udostępnia następującą formę płatności:
  2. przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w potwierdzeniu Zamówienia lub na fakturze proforma.
  3. Sprzedawca może w przyszłości udostępnić dodatkowe formy płatności elektronicznych, w tym w szczególności Paynow (mBank S.A.), PayPal lub BLIK.
  4. O każdej zmianie w zakresie dostępnych metod płatności Sprzedawca poinformuje Klientów poprzez aktualizację informacji w Sklepie oraz w Regulaminie.

§5. Dostawa i odbiór

  1. Dostawy Produktów realizowane są na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku zamówień zagranicznych – po wcześniejszym ustaleniu warunków z Biurem Obsługi Klienta.
    Koszt i sposób dostawy poza granice Polski ustalane są indywidualnie z Klientem przed przyjęciem Zamówienia do realizacji.
  2. Dostawy realizowane są wyłącznie w dni robocze (od poniedziałku do piątku), z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, chyba że strony ustalą inny termin dostawy indywidualnie.
    Sprzedawca nie ma wpływu na dokładne godziny doręczenia przesyłek przez przewoźników.
  3. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktów:
    1. przesyłka kurierska (m.in. DPD, DHL, UPS, InPost, GLS) – na adres wskazany przez Klienta,
    2. przesyłka kurierska pobraniowa (jeżeli jest dostępna dla danego Produktu),
    3. odbiór osobisty – w siedzibie Sprzedawcy przy ul. Strumykowej 40A lok. 81, 03-138 Warszawa, w dni robocze w godzinach 9:00–17:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
  4. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi kurierskie) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, przed jego zatwierdzeniem.
    W przypadku ustaleń indywidualnych koszt dostawy wskazywany jest w ofercie lub potwierdzeniu Zamówienia.
  5. Termin dostawy Produktu jest każdorazowo wskazywany w opisie Produktu lub uzgadniany indywidualnie z Klientem.
    W przypadku Produktów personalizowanych (ze znakowaniem lub wykonywanych na zamówienie) bieg terminu realizacji rozpoczyna się od dnia, w którym spełnione zostaną łącznie dwa warunki: zaakceptowanie przez Klienta wizualizacji oraz zaksięgowanie płatności — przy czym decydująca jest data późniejszego z tych zdarzeń.
  6. W przypadku zamówień realizowanych na podstawie indywidualnych ustaleń z Klientem, w szczególności:
    1. przyznania odroczonego terminu płatności,
    2. lub realizacji na rzecz instytucji publicznych (np. jednostek administracji, szkół, uczelni, szpitali),
      bieg terminu realizacji Zamówienia liczony jest od dnia pisemnego (w tym elektronicznego) potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, o ile strony nie ustaliły inaczej.
      W takich przypadkach dostawa może nastąpić przed dokonaniem płatności, zgodnie z ustalonymi warunkami handlowymi.
  7. Sprzedawca dołoży należytej staranności, aby dostawy były realizowane w terminach podanych w Sklepie, jednak ze względu na zmienność stanów magazynowych zastrzega sobie możliwość częściowej realizacji Zamówienia lub anulowania jego części w przypadku braku dostępności Produktu.
    W takiej sytuacji Klient zostanie niezwłocznie poinformowany i może wyrazić zgodę na:
    1. realizację pozostałej części Zamówienia,
    2. zamianę Produktu na inny o porównywalnych parametrach i wartości,
    3. lub odstąpienie od umowy w zakresie niedostępnych pozycji.
      W przypadku anulowania całości lub części Zamówienia z powodu braku towaru, płatności zostaną zwrócone w terminie nie dłuższym niż 14 dni.
    4. przy możliwości realizację zamówienia w całości ale w innym terminie (uzgodnionym pomiędzy Sprzedawcą a Klientem)
  8. W przypadku odbioru przesyłki dostarczanej przez firmę kurierską:
    1. Klient powinien sprawdzić stan przesyłki przy jej odbiorze;
    2. w razie zauważenia uszkodzeń lub ubytku – sporządzić protokół szkody z udziałem kuriera i niezwłocznie przekazać jego kopię Sprzedawcy;
      1. reklamacje dotyczące uszkodzeń w transporcie mogą być rozpatrywane wyłącznie na podstawie protokołu szkody.
    3. Z chwilą wydania Produktu Klientowi lub upoważnionemu przewoźnikowi:
      1. w przypadku Klientów będących konsumentami – ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Klienta z chwilą objęcia rzeczy w posiadanie;
      2. w przypadku Klientów niebędących konsumentami – ryzyko przechodzi na Klienta z chwilą przekazania przesyłki przewoźnikowi.

§6. Reklamacje (towarowe)

  1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za zgodność Produktu z umową na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności w art. 556–576.
    W odniesieniu do Klientów niebędących konsumentami odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest ograniczona zgodnie z dalszymi postanowieniami niniejszego paragrafu.
  2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad fizycznych i prawnych.
    Produkty personalizowane, wykonywane według indywidualnych wytycznych Klienta (np. nadruk, grawer, kolor firmowy), mogą jednak różnić się w nieznacznym stopniu od wizualizacji lub wzoru referencyjnego – zgodnie z ust. 11 poniżej.

Zgłoszenie reklamacji

  1. Reklamację można zgłosić:
    1. w formie pisemnej – na adres siedziby Sprzedawcy:
      Rokka sp. z o.o., ul. Strumykowa 40A lok. 81, 03-138 Warszawa,
    2. elektronicznie – na adres e-mail: biuro[małpa]businessgifts.pl.
  2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
    • dane identyfikacyjne Klienta (imię, nazwisko lub firmę, adres, adres e-mail, numer zamówienia),
    • opis przyczyny reklamacji (rodzaj wady, okoliczności jej stwierdzenia, ewentualne zdjęcia),
    • żądanie Klienta (np. wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).
      Brak niektórych z powyższych danych może wydłużyć proces rozpatrzenia reklamacji.
  3. Sprzedawca rozpatruje reklamację:
    • w przypadku Klientów będących konsumentami – niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania,
    • w przypadku Klientów niebędących konsumentami (B2B) – w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania prawidłowego zgłoszenia reklamacji.
  4. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną.
  5. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga dostarczenia Produktu, Klient zobowiązany jest przekazać go Sprzedawcy:
    • w przypadku konsumentów – na koszt Sprzedawcy,
    • w przypadku Klientów B2B – na własny koszt.
      W razie braku możliwości przesłania Produktu (np. montaż stały) Klient powinien umożliwić Sprzedawcy dokonanie oględzin w miejscu, w którym Produkt się znajduje.

Obowiązki Klienta przy odbiorze

  1. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki przy jej odbiorze.
    W razie uszkodzenia lub braków należy sporządzić protokół szkody z udziałem kuriera i niezwłocznie przekazać jego kopię Sprzedawcy.
    Reklamacje dotyczące uszkodzeń powstałych w transporcie mogą być rozpatrywane wyłącznie na podstawie takiego protokołu.
  2. Klient powinien niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od odbioru przesyłki, poinformować Sprzedawcę o ewentualnych brakach, uszkodzeniach lub innych widocznych wadach Produktu.
  3. W przypadku Klientów niebędących konsumentami (B2B) zgłoszenie po upływie powyższego terminu może zostać uznane za spóźnione, jeśli dotyczy wad możliwych do stwierdzenia przy odbiorze.
  4. W przypadku Klientów będących konsumentami, zaleca się niezwłoczne zgłoszenie wszelkich wad po ich stwierdzeniu, jednak przekroczenie terminu nie ogranicza ustawowych uprawnień z tytułu rękojmi.

Terminy zgłaszania wad

  1. W przypadku Klientów będących konsumentami Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od wydania Produktu.
  2. Klient niebędący konsumentem powinien zgłosić wady widoczne nie później niż w terminie 7 dni roboczych od odbioru przesyłki, a wady ukryte – niezwłocznie po ich stwierdzeniu, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wykrycia.
    Niezachowanie powyższych terminów może skutkować utratą uprawnień z tytułu rękojmi przez Klienta niebędącego konsumentem.

Odpowiedzialność i tolerancje produkcyjne

  1. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klientów B2B ograniczona jest do kwoty brutto odpowiadającej wartości danego zamówienia.
    Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści, szkody pośrednie ani inne następstwa ekonomiczne niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
    W przypadku Klientów B2C odpowiedzialność Sprzedawcy określają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym Kodeks cywilny i Ustawa o prawach konsumenta.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego użycia, przechowywania lub konserwacji Produktu przez Klienta, ani za skutki jego modyfikacji nieuzgodnionych ze Sprzedawcą.
    Sprzedawca nie ponosi również odpowiedzialności za skutki estetyczne lub emocjonalne wynikające z użycia Produktu w sposób subiektywnie niezgodny z oczekiwaniami Klienta.
    (Nadruk nie powinien prowadzić do złamanych serc 😉).
  3. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy jedynie części dostarczonego zamówienia, uprawnienia Klienta ograniczają się do tej części.
    Reklamacja nie uprawnia do wstrzymania płatności za pozostałe, prawidłowo wykonane produkty.
  4. Ze względu na specyfikę procesu produkcyjnego i technologii znakowania dopuszcza się następujące tolerancje produkcyjne, które nie stanowią wad Produktu:
    1. – różnice kolorystyczne pomiędzy wizualizacją a rzeczywistym nadrukiem lub kolorem produktu – do ±5%,
    2. – odchylenia w umiejscowieniu lub wielkości nadruku – do ±10%,
    3. – różnice w gramaturze, składzie lub odcieniu materiału – do ±5%,
    4. – niewielkie różnice pomiędzy partiami produkcyjnymi tego samego produktu,
    5. – w przypadku produktów wykonanych z materiałów naturalnych (np. drewna, bambusa, korka, skóry, tkanin naturalnych) — dopuszczalne są różnice w odcieniu, usłojeniu, fakturze i strukturze powierzchni, wynikające z indywidualnych cech surowca; nie stanowią one wady Produktu, lecz jego naturalną właściwość.

Rozpatrzenie reklamacji

  1. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca – według swojego wyboru – może:
    • wymienić Produkt na wolny od wad,
    • usunąć wadę,
    • zwrócić Klientowi zapłaconą kwotę w całości lub w części – proporcjonalnie do zakresu uznanej reklamacji.
      Zwrot należności następuje w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od dnia uznania reklamacji.

Dodatkowe prawa konsumentów

  1. Klient będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:
    • poprzez złożenie wniosku do stałego polubownego sądu konsumenckiego,
    • przez skierowanie sprawy do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
    • lub za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem https://consumer-redress.ec.europa.eu/index_pl
      Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl

§7. Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów innych niż przewidziane przepisami prawa.
  2. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje również osobie fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą (JDG), która zawiera umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, zgodnie z art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  3. Termin 14 dni liczy się od dnia:
    1. w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Produktu,
    2. w przypadku umowy obejmującej wiele Produktów dostarczanych osobno – od dnia, w którym objęto w posiadanie ostatni Produkt.
  4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji, przesyłając jednoznaczne oświadczenie:
    1. w formie pisemnej na adres: Rokka sp. z o.o., ul. Strumykowa 40A lok. 81, 03-138 Warszawa, lub
    2. w formie elektronicznej na adres e-mail: biuro[małpa]businessgifts.pl

Zwrot płatności

  1. W razie odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sprzedawcę).
  2. Zwrot płatności, w tym kosztów dostawy, dotyczy wyłącznie Klientów uprawnionych do odstąpienia od umowy, tj. konsumentów oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, o których mowa w art. 38a ustawy o prawach konsumenta.
    Prawo odstąpienia, a tym samym zwrot płatności, nie przysługuje Klientom dokonującym zakupów w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej (B2B).

§8. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Rokka sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (ul. Strumykowa 40A lok. 81, 03-138 Warszawa), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem 0000522670, NIP: 7010438055, REGON: 147401110 (dalej: „Sprzedawca” lub „Administrator”).
  2. Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  3. Dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
    1. zawarcia i wykonania umowy sprzedaży (realizacji Zamówienia, płatności, dostawy),
    2. obsługi zgłoszeń, reklamacji i zwrotów,
    3. prowadzenia konta Klienta (jeżeli Klient zarejestrował się w Sklepie),
    4. realizacji obowiązków księgowych i podatkowych,
    5. kontaktu z Klientem w sprawach związanych z obsługą zamówienia,
    6. marketingu bezpośredniego produktów Sprzedawcy – jeżeli Klient wyraził na to odrębną zgodę,
    7. wysyłki newslettera – w przypadku wyrażenia zgody na jego otrzymywanie.
  4. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i wykonania umowy. Brak ich podania uniemożliwi realizację zamówienia lub korzystanie z określonych usług Sklepu (np. rejestracja konta, subskrypcja newslettera).
  5. Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom współpracującym ze Sprzedawcą przy realizacji umowy – w szczególności:
    1. dostawcom usług kurierskich i pocztowych,
    2. operatorom płatności,
    3. podmiotom obsługującym systemy IT i hosting,
    4. biuru rachunkowemu,
    5. producentom lub dostawcom realizującym wysyłkę bezpośrednią.
      Wszystkie te podmioty przetwarzają dane na podstawie umów powierzenia i zgodnie z RODO.
  6. Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy oraz przez czas wymagany przepisami prawa podatkowego i rachunkowego. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody – do momentu jej cofnięcia.
  7. Każdy Klient ma prawo do:
    1. dostępu do swoich danych i uzyskania ich kopii,
    2. sprostowania (poprawienia) danych,
    3. usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
    4. ograniczenia przetwarzania,
    5. przenoszenia danych,
    6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
    7. cofnięcia zgody w dowolnym momencie (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody),
    8. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że przetwarzanie narusza przepisy prawa.
  8. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych, w tym cele, podstawy prawne i okresy przechowywania danych, zostały opisane w Polityce Prywatności: https://businessgifts.pl/polityka-prywatnosci

Pliki cookies i technologie śledzące

  1. Sklep korzysta również z narzędzi analitycznych, w tym Microsoft Clarity, Google Analytics oraz Meta Pixel (jeśli aktywny), które umożliwiają analizę sposobu korzystania ze Sklepu przez użytkowników oraz optymalizację jego funkcjonowania.
    Dane gromadzone w ten sposób mają charakter statystyczny i są przetwarzane w sposób zanonimizowany, bez możliwości bezpośredniej identyfikacji użytkownika.
  2. Użytkownik może w każdej chwili ograniczyć lub zablokować stosowanie tych narzędzi poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki lub zarządzanie zgodami w panelu cookies (jeśli jest udostępniony).
  3. Szczegółowe informacje dotyczące zakresu i zasad działania plików cookies oraz narzędzi analitycznych, w tym Microsoft Clarity, znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.

§9. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców (B2B)

  1. Niniejszy paragraf ma zastosowanie wyłącznie do Klientów niebędących Konsumentami ani osobami, o których mowa w art. 38a ustawy o prawach konsumenta (tzw. przedsiębiorców uprzywilejowanych).
    1. W przypadku Klientów będących przedsiębiorcami:
      1. odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Produktu zostaje wyłączona,
      2. ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Klienta z chwilą wydania przesyłki przewoźnikowi,
      3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści, szkody pośrednie, zakłócenia działalności gospodarczej Klienta ani inne następstwa ekonomiczne lub wizerunkowe wynikające z nabycia lub używania Produktu,
      4. odpowiedzialność Sprzedawcy za jakiekolwiek szkody ograniczona jest do wysokości ceny brutto zapłaconej za dany Produkt lub zamówienie,
      5. wszelkie reklamacje powinny być zgłaszane niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od daty odbioru Produktu, jeśli dotyczą wad możliwych do stwierdzenia przy odbiorze,
      6. wszelkie spory wynikłe z Umowy sprzedaży będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
    2. W relacjach B2B stosowanie art. 661 §1, art. 682 i art. 385¹–385³ Kodeksu cywilnego (dotyczących klauzul abuzywnych i sprzedaży konsumenckiej) jest wyłączone.
    3. Klient będący przedsiębiorcą zobowiązany jest do podania prawdziwych danych identyfikacyjnych, w tym numeru NIP, w trakcie składania Zamówienia. W przypadku podania błędnych lub niekompletnych danych, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki błędnego wystawienia dokumentów sprzedaży.
    4. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym paragrafie do relacji pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym przedsiębiorcą stosuje się odpowiednio pozostałe postanowienia Regulaminu.

§10. Zmiany regulaminu i postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn prawnych, organizacyjnych lub technicznych, w szczególności w razie:
    1. zmiany przepisów prawa,
    2. wprowadzenia nowych funkcjonalności lub usług w Sklepie,
    3. zmian technicznych w sposobie działania Sklepu,
    4. zmiany danych identyfikacyjnych Sprzedawcy.
  2. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje poprzez publikację jego zaktualizowanej wersji w Sklepie Internetowym.
    W przypadku Klientów posiadających Konto, informacja o zmianie może zostać przekazana także drogą elektroniczną.
  3. Zmiany Regulaminu nie wpływają na zamówienia złożone i przyjęte do realizacji przed datą wejścia w życie zmian – takie zamówienia realizowane są na zasadach dotychczasowych.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności:
    1. Kodeksu cywilnego,
    2. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
    3. ustawy o prawach konsumenta,
    4. RODO i ustawy o ochronie danych osobowych.
  5. Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu i jest sporządzony w języku polskim.
  6. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 03 listopada 2025r i zastępuje wszystkie wcześniejsze wersje regulaminu.