Artykuły promocyjne to jedno z najbardziej opłacalnych narzędzi marketingowych, świetny sposób aby przyciągnąć klientów, a dzięki temu zwiększyć sprzedaż. Na rynku jest dostępnych mnóstwo niedrogich gadżetów, które są dobrej jakości i mogą służyć przez długi czas. Breloczek do kluczy z grawerem, długopis z nadrukiem, pendrive, ucieszą i przydadzą się każdemu, a jednocześnie nie nadwyrężą budżetu firmy.
W dobie cyfryzacji może się wydawać dziwne, że nadal produkty promocyjne mają tak silną pozycję i są ważne w tworzeniu strategii marketingowej. Wydawałoby się, że reklama w internecie jest wystarczająca aby zrobić wrażenie na klientach. Jednak nawet niedrogie artykuły promocyjne są bardzo cennym narzędziem, które buduje świadomość marki i tworzy nowe możliwości biznesowe.
Badania pokazują, że ponad 50% dorosłych osób regularnie korzysta z co najmniej jednego produktu promocyjnego, a większa część z nich prawdopodobnie kiedyś będzie kooperować z reklamowaną firmą
Najważniejsze powody, dla których warto zainwestować w produkty promocyjne:
Artykuły reklamowe mają znacznie dłuższą żywotność niż reklama cyfrowa. Przydatne gadżety, takie jak długopisy, pendrivy, artykuły papiernicze, breloki, koszulki to przedmioty, z których konsumenci korzystają. Kiedy wyciągną brelok do kluczy, markowy długopis, drewniany pendrive z grawerem lub założą promocyjną koszulkę na trening, inne osoby również zobaczą logo firmy.
Upominki firmowe to świetny sposób na budowanie trwałych relacji z klientami, dają poczucie więzi i satysfakcji. Tworzą namacalny związek między klientem a firmą. Sprawiają, że firma bardziej zapada w pamięć.
Logo i dane kontaktowe na wizytówce, która tkwi w szufladzie biurka, nie zbudują rozpoznawalności marki. Oczywiście jest czas i miejsce na wizytówki - ale czasami potrzeba czegoś dodatkowego. Podkładka pod mysz, kubek termiczny z logo czy pendrive z grawerem lub torba na zakupy nadrukiem logo, ułatwiają wyszukiwanie i przywoływanie nazwy z pamięci.
Niektóre z tanich gadżetów są bardzo lubiane przez klientów ze względu na ich użyteczność i jakość. Niedrogie gratisy to najlepszy sposób, aby nie nadwyrężyć budżetu, a zaistnieć.
Większość firm, zarówno małych, jaki dużych, dysponuje budżetem marketingowym. Jednak większość właścicieli stara się ograniczać wydatki. Należy pamiętać, że zawsze powinno znaleźć się miejsce na zakup gadżetów reklamowych.
Jak firma może na nich zaoszczędzić? Jakie są wskazówki dotyczące zmniejszenia kosztów? Znając swój budżet, wiadomo, ile można wydać na gadżety.
Aby zaoszczędzić pieniądze na produktach promocyjnych, warto postępować zgodnie z tymi wskazówkami: