Gadżety reklamowe stały się stałym elementem marketingowego funkcjonowania przedsiębiorstw. Podobnie jednak jak techniki sprzedaży, asortyment, czy też zakres działania przedsiębiorstwa, tak i również same gadżety muszą ewoluować. Zamiast dawniej stosowanych długopisów czy też kubków reklamowych, obecnie bardzo często wybierane są nowoczesne gadżety w postaci np. power banków. Czym one są, dlaczego są dobrymi gadżetami reklamowymi, a także jak się je powinno wybierać do tego zadania?
Choć nowoczesne technologie rozpieszczają nas swoimi możliwościami, to jednak stawiają przed nami sporo barier. Jedną z największych jest krótki czas działania urządzeń przenośnych na czele z telefonami. Power banki starają się ten problem niwelować, ponieważ dzięki nim możliwe jest ładowanie takiego urządzenia bez potrzeby posiadania dostępu do gniazdka elektrycznego. Power bank to po prostu duża bateria, która przechowuje na tyle dużą dawkę energii, aby dało się przeciętny telefon kilkukrotnie naładować.
Co jednak konkretnie sprawia, że taki power bank jest dobrym wyborem jeśli chodzi o gadżet reklamowy? Wystarczy się tylko mu dobrze przyjrzeć, aby się okazało, że jest to wybór wręcz idealny. Przede wszystkim jest to sprzęt bardzo użyteczny i praktyczny, ponieważ dzięki niemu możliwe jest znaczne wydłużenie żywotności telefonu komórkowego.
Co więcej, jest na tyle duży, aby możliwe było umieszczenie na nim loga lub nazwy firmy, która będzie doskonale widoczna nie tylko dla użytkownika danego power banka, lecz również i dla osób w otoczeniu jego właściciela. Sprawia to, że taki power bank będzie często wyciągany na widok publiczny, a jego efektowna obudowa będzie przykuwała wzrok.
Żeby jednak tak się mogło stać, urządzenie to musi być odpowiednio dobrze wybrane. Nie wystarczy tu zwykły power bank z logo firmy i wypuszczenie go ot tak na rynek, czyli dołączanie go np. do zakupów lub rozdawanie na targach, aby móc ogłosić sukces programu gadżetów marketingowych. Konieczne jest odpowiednie rozeznanie na rynku takich gadżetów. Nie tylko od strony czysto marketingowej, lecz również i tej technicznej. O czym konkretnie mowa?
Wybierając dobry power bank reklamowy, uważać trzeba na to, aby był on dobry jakościowo. Musi się na tyle dobrze prezentować, aby klient chciał go nie tyle otrzymać za darmo, ile nawet za niego zapłacić w regularnej sprzedaży. Ważne jest więc to, jaka będzie pojemność takiego power banka, a także to, jaka będzie jakość jego obudowy, czyli np. zabezpieczenia przed upadkami, wstrząsami, czy też przed działaniem wody.
Kolejną ważną kwestią jest to, jaka będzie strona estetyczna power banka. Dobrym wyborem jest np. powerbank z nadrukiem przedstawiającym logo firmy, jej nazwę lub też charakterystyczną dla niej grafikę. Poleca się również, aby podczas wybierania konkretnego modelu zwrócić uwagę na to, z jakiego będzie on wykonany materiału. Często bowiem spotkać można pewne wariacje dotyczące tego produktu, czyli np. power banki w drewnianej obudowie. Wszelkie oryginalne, czyli wyróżniające się rozwiązania będą tu mile widziane.