Wybieramy gadżety do promocji firmy

Przedsiębiorstwa mogą realizować najróżniejsze formy reklamy i promocji swojej działalności. Najczęściej oczywiście są to różnego rodzaju spoty reklamowy w telewizji lub też w radiu, lecz niestety ich ogromną wadą jest bardzo wysoka cena. Często stosowane są również billboardy, czy też rozdawane powszechnie ulotki. One z kolei nie cechują się jednak zbyt dużą skutecznością. Jak się okazuje, na rynku reklamowym dostępna jest jeszcze jedna bardzo ciekawa forma promocji, a są nią gadżety reklamowe. Czym one są i jak się je powinno wybierać?

gadżety do promocji

Dlaczego warto stosować gadżety do promocji firmy?

Czym są konkretnie gadżety reklamowe i z jakiego powodu warto je stosować? Gadżety tego typu, to niewielkie, a co najważniejsze stosunkowo tanie dodatki, które mogą być umieszczane w zamówieniach, rozdawane na różnego rodzaju targach, czy też wysyłane klientom i kontrahentom np. w przed świętami.
Co jednak sprawia, że warto je stosować? Powodem jest w tym wypadku niezwykła skuteczność działania powiązana z bardzo niską ceną. Kupując np. długopis z grawerem nazwy firmy, płaci się za zamówienie, dajmy na to tysiąca sztuk, znacznie mniej niż za nawet najprostszą i najkrótszą reklamę radiową lub telewizyjną. A pamięć trzeba, że często zasięg takiego długopisu jest taki sam, albo niewiele mniejszy, niż w przypadku drogiej reklamy. Sprawia to, że jednostkowy koszt dotarcia do klienta jest w tym wypadku naprawdę bardzo okazyjny.

Czym powinny charakteryzować się firmowe gadżety promocyjne?

Żeby jednak gadżet reklamowy mógł odnieść zamierzony skutek, musi się charakteryzować odpowiednimi cechami. Nie wystarczy kupić pierwszego z brzegu dodatku lub biurowego gadżetu, aby można było liczyć na spektakularny marketingowy sukces.

Dobry gadżet reklamowy musi być przede wszystkim użyteczny. Musi to być cos, co w normalnych okolicznościach klient chciałby po prostu kupić do własnego użytku. Umieszczając na czymś takim logo, grawer, czy też po prostu nazwę firmy, zyskuje się darmowy, w pełni mobilny bilbord, który po pierwsze będzie utrwalał się w pamięci użytkownika, a po drugie dawał o sobie znać osobom postronnym, patrzącym na niego.

Jakie gadżety najlepiej wybrać?

Wiedząc już, z jakiego powodu gadżety reklamowe są bardzo pożądane z marketingowego punktu widzenia, a także czym się one przede wszystkim powinny charakteryzować, warto się teraz zastanowić nad tym, co może być takim gadżetem. Jakie konkretnie rzeczy będą się do tego celu szczególnie dobrze nadawały?

Biorąc pod uwagę powyższe wytyczne, zakres możliwych rzeczy, które mogą być akcesoriami i gadżetami reklamowymi, jest naprawdę niezwykle szeroki. Może to być oczywiście długopis z grawerem, a może to być zeszyt, czy też zestaw mazaków. Z powodzeniem stosować można notesy firmowe a także nieco poważniejsze kubki do kawy. Ostatnimi czasy niezwykle często stosowany jest również kubek termiczny z nadrukiem, który po pierwsze cieszy się ogromną popularnością jako przedmiot użytkowy, a po drugie posiada dość sporą powierzchnię, którą można kreatywnie wykorzystywać jako przestrzeń reklamową. Możliwości jest naprawdę wiele, dlatego też warto poważnie taką formę reklamy rozważyć.