W budżecie każdej firmy z pewnością znajduje się jakaś kwota na reklamę. Dobra strategia reklamowa przekłada się na to, że buduje się większą rozpoznawalność marki i jej świadomość w umyśle klientów, co przekłada się na poprawę sprzedaży. Od pewnego czasu sporo zmienia się w branży reklamowej, między innymi coraz większy nacisk kładzie się na reklamę w Internecie.
Jedno natomiast nie ulega zmianie. Wciąż popularnym sposobem reklamowania się są gadżety, które rozdawane są na eventach firmowych, wydarzeniach takich jak targi, szkolenia. Poza tym gadżety są też gratisem dla klientów, drobnym upominkiem, który jest niezobowiązujący, ale wywołuje sporo miłych emocji.
Wśród gadżetów reklamowych dla firm znajdziemy wiele drobnych przedmiotów, które generalnie są przydatne na co dzień i dlatego tak chętnie zabierane przez klientów. Jako gadżet sprawdzają się breloczki do kluczy i smycze, kalendarze, masowa reklamowa pamięć USB, kubki czy wreszcie długopisy firmowe. Te ostatnie są w topie najpopularniejszych gadżetów. Dlaczego? Bo przydają się praktycznie każdemu, używa się ich każdego dnia bez względu na wiek. Jeśli reklamowanie się poprzez gadżety z logo ma mieć rzeczywiste przełożenie na wzrost świadomości marki i jej rozpoznawalności, trzeba wybierać właśnie takie rzeczy.
W innym przypadku wylądują one gdzieś na dnie szuflady, albo, co gorsza, zostaną od razu wyrzucone do śmieci. Trzeba jasno powiedzieć, że to jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Ani to praktyczne, ani ekologiczne. A przecież w przypadku naprawdę dużej marki, która sporo wydaje na gadżety reklamowe, chodzi o wielkie pieniądze.
Na początku przyjrzyjmy się eleganckim długopisom, które mają być gratisami dla klientów. Cena za sztukę takiego długopisu, na którym zostanie wykonany nadruk lub grawer, który bez wątpienia prezentuje się znacznie bardziej elegancko, to nawet kilka lub kilkanaście zł. Warto wiedzieć jednak o tym, że to właśnie takie jakościowe gadżety budują wizerunek firmy. Jeżeli w umyśle klientów już posiadanych oraz tych przyszłych mamy zarysować się w odpowiedni sposób, absolutnie nie możemy inwestować w coś, co ma kiepską jakość. Eleganckie metalowe długopisy będą doskonałym wyborem dla kancelarii prawniczych, banków prowadzących obsługę dla biznesu oraz klientów prywatnych z sektora premium, klinik oraz wszędzie tam, gdzie pragnie się budować wizerunek firmy z klasy premium. Wtedy wszystko musi być dopracowane, nawet gadżety reklamowe.
Często sprawdzają się też tanie plastikowe długopisy jako gadżet reklamowy. Będą dobrym wyborem na przykład wtedy, gdy rozdaje się je dzieciom i młodzieży, dla których misterny sposób wykonania długopisu nie ma większego znaczenia. Mogą być też pomysłem na upominek na różnego rodzaju spotkaniach grupowych, prowadzonych w ramach studiów, szkoleń. Mimo wszystko zawsze warto zwrócić uwagę na sposób wykonania takich długopisów. Nie muszą być drogie, jednak nie powinny zacinać się czy plamić atramentem.